Translate

lördag 19 april 2014

Veteranmarknad.

Vi har varit på veteranmarknad i Degeberga. Det är över tio år sedan jag var där senast och jag hade överhuvudtaget inga förväntningar denna gång. Jag slutade åka på marknader då jag upplevde att det nästan bara handlades med Volvo-, Folkvagns- och moppedelar. På hojparkeringarna brukade man dock kunna se lite roliga och genuina järn men plötsligt en dag såg man nästan bara tjocka gubbar på stora, nya och fula customhojar av japanskt eller amerikanskt ursprung. Definitivt inte min kopp te.

Nu såg det väl ungefär likadant ut, fast i en något mindre skala. Marknadsstånden var färre än jag minns och man behövde inte trängas i gångarna. Blocket, Tradera och e-bay har väl tagit över den mesta kommersen, antar jag. För att inte åka hem tomhänt köpte jag några klistermärken och en rulle raggartape. Det blev lite dekaltrimning av sidvagnsekipaget. Ganska barnsligt men what the heck? Lite pepitarutigt är väl aldrig fel? Och vi hade trots allt ganska trevligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar