Translate

söndag 20 april 2014

Commando.

Min gamla Norton Commando har inte varit startad på sex, sju år. Nu är jag ju i princip färdig med Dominatorn så nu kunde det vara hög tid att ta tag i den gamle och få honom på fötter igen. Eller rättare sagt på hjul igen. Nu har den stått overksam länge nog!

Jag har bytt en del packningar och gummin, satt i ett nytt batteri, bytt filter och olja, gjort ren tankarna et cetera. Det vanliga efter ett längre stillestånd.


Efter några kickar startade han och oljan flödade tillbaka till oljetanken efter en liten stund. När jag gasade sjönk han ner så där härligt i bakfjädringen.

På med tank och sadel igen.




Jag kunde inte låta bli att ta hojen på en runda på någon mil i det sommarlika påskvädret. Jag hade nästan glömt hur kul Commandon är att köra. Den har ett rejält klipp i motorn för att vara en hoj som snart fyller 45 år och avgasljudet är sagolikt. Mycket kul! Detta gav verkligen mersmak!

Nu skall jag fixa nytt bakdäck och lite andra småprylar. Mer om denna hoj kommer vad det lider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar