Translate

onsdag 16 april 2014

Birmingham Small Arms.

För tillfället har jag två Norton och en Triumph i garaget men ett märke jag har en verklig soft spot för är BSA. För några år sedan hade jag faktiskt en BSA Lightning. Många gillar inte A65:orna och tycker att de är rent av fula. Jag gillar dock deras flashiga sextiotalsstil skarpt. Tyvärr vibrerar de lika illa som alla säger när man gasar på lite och när en vevstake en dag dessutom greps av plötslig frihetslängtan och tittade ut genom vevhuset tröttnade jag på den. Dominatorn var fortfarande i delar, det var fullt upp med husrenovering och annat och bara tanken på ett garage fullt av renoveringsobjekt kändes stressande. Vid sådana tillfällen känns det som om prylarna äger dig istället för tvärtom så BSA:an fick lämna ägorna.

Ett par bilder på Beezan finns i alla fall kvar på hårddisken.




En dag skall jag äga en BSA igen. Kanske en snygg Golden Flash i originalskick. Eller varför inte en fin B33:a med stelben? Som en kontrast och ett komplement till twinnarna. En dag...

Lacken lade jag faktiskt själv med sprayburk en sommarkväll. BSA:an var svart när jag köpte den men en Lightning skall ju vara röd. Det vet ju alla att rött är den snabbaste färgen! Blev ju såklart inget proffsjobb men inte heller helt misslyckat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar