Translate

måndag 6 november 2017

Stulen Commando

Eller, nja. Så farligt är det inte. En stulen bild på Commandon är vad det handlar om, om man skall vara korrekt.

Jag satt och slösurfade härom kvällen då ovanstående dök upp. Jag hamnade på en nederländsk site som kränger diverse hojdelar. Inget suspekt alls om det inte vore för att den där hojen som illustrerar deras peashooter-dämpare kändes bekant. Väldigt bekant, minst sagt. Det är nämligen min Commando på bilden!

Bilden är tagen för mer än tio år sedan på Ring Knutstorp och illustrerar väl hur Commandon såg ut på den tiden. Bilden, komplett med photo-shoppade Lucasskyltar på stängslet, lade jag ut på Brit Bike-forumet där nämnda grosshandlare i hojdelar uppenbarligen funnit den och antagligen tyckte att den kunde duga som illustration för ärtbösse-dämpare.

Jag kan inte påstå att jag är särskilt upprörd över att någon stulit min bild. Hey, det här är ju internet... Jag kan möjligen tycka att det känns aningen oseriöst att som näringsidkare använda en privat bild man snott på nätet till sin verksamhet. Man kanske skulle kolla om man kunde få lite rabatt på ett par dämpare?


5 kommentarer:

  1. Ahh, fin bild. Intressant också, ur ett upphovsrättsligt perspektiv, med tanke på Lucasdekalerna du photo-shoppade. Kontaktade du Lucas innan publiceringen?

    Här uppe är säsongen definitivt över och jag väntar på en Wideline-ram som är på ugnslackering. Otålig som en femåring.

    Hoppas det går bra med ekringen och balanseringen av hjulen.

    SvaraRadera
  2. Jodå, kollade med gentlemännen på Lucas innan. Det var ok för eget bruk. Nu ligger jag dock sömnlös och vrider mig ångestfyllt om nätterna. El-jättens advokater söker efter mig med ljus och lykta. Turligt nog är deras lykta en gammal flämtande sexvolts Lucas, driven av en magdyno. Puh...

    Förstår din otålighet. Förefaller som om du har ett roligt pussel framför dig. Själv går jag fortfarande och samlar mig inför ekringen. Blir nog vilken dag som helst...

    SvaraRadera
  3. En ekring är troligtvis ingen sak som vinner på att utföras i hastigt mod.

    Själv har jag skickat efter LED-lampor från Goffy som även har mycket Lucasgrejor. Det blir nästan generande ljust med LED. Du får hålla tummarna att inte även Lucasadvokaterna inte köpt LED-lampor av Goffy. Då ligger du pyrt till.

    Hittade några trevliga H4-insatser från Lucas i Halmstad till rimligt pris. Tänkte köra med dessa och LED-lampor på tre av mina mc.

    Ugnslackerarna har för övrigt inte hört av sig om ramen än..

    SvaraRadera
  4. Ser att jag fick till en underlig dubbelnegation där, "inte.. inte köpt lampor".

    SvaraRadera
  5. Jag har sneglat lite åt LED-belysning men tyckt att de fortfarande är lite dyra. Blir säkert billigare vad det lider med ökande volymer.

    SvaraRadera