Translate

tisdag 14 november 2017

Nu är det hjul igen!

Sådär ja, så var bakhjulet på plats på Commandon igen!


Däckmonteringen lämnade jag bort. Visst, man kunde väl ha krängt på däcket själv men just däckmontering är en sådan där sak som jag gärna betalar 173 riksdaler (inklusive balansering) för att slippa. Varför stå och muttra, svära och klämma sig när ett proffs fixar det på några minuter under tiden som man själv sitter skönt och bläddrar i en hojtidning?

Jag känner mig väldigt nöjd med att ha ekrat upp hjulet själv. Inte alls särskilt svårt och ganska trevligt pyssel.

Täck-kåpan lämnade jag på hyllan.


Dagen bjöd inte på något vidare provkörningsväder; sju grader, regnigt och blåsigt, men det bör väl komma någon dag framöver då man får tillfälle att lufta Commandon.


4 kommentarer:

  1. Strålande. Ser mycket bra ut.

    Själv har jag fortfarande inte hämtat ramen och fälgarna från ugnslackeringen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som väntar på något gott... väntar som regel alldeles för länge, eller hur ordstävet nu lyder.

      Radera