Translate

lördag 16 september 2017

Norton på Blocket

Det ligger en del Nortons på Blocket för tillfället. Ovanligt många får man nog lov att säga. Somliga har legat ute ett tag vilket får en att stillsamt undra om prissättningen ibland inte är lite åt det optimistiska hållet, om man uttrycker sig lite försiktigt. Jodå, jag vet allt det där om att "en vara är värd det pris någon vill betala" och liknande. Visst är det så. Jag är inte missunnsam av mig och skall kanske bara vara glad åt eventuella prishöjningar. För egen del spelar det ju ingen roll då jag varken har tänkt sälja några hojar eller skaffa ytterligare några. (Om man nu inte skulle trilla över något riktigt fynd, såklart. Då är jag inte omöjlig. Inte alls. Principer är till för att ruckas på.)





Undertecknad förtidsstofil kanske bara inte alls har hängt med i racet och borde utbrista i ett "Oj, har det blivit såå dyrt? Det hade jag ingen aaaning om!" Kikar man på e-bay begär ju säljarna dessutom ofta ännu mer för sina objekt. Inte undra på att man höjer lite på ett ögonbryn när man betänker att det inte är mer än 14 år sedan jag själv gav modesta 30 000:- för en hyfsat fin Commando.

Nåja, även om man inte är ute efter fler cyklar är det alltid kul att titta på vad som erbjuds. Dominator 99:an just ovan ser ju faktiskt extremt fin ut.

Jag gillar bilden på Commandon nedan. De härliga oljefläckarna under hojen ser exakt ut som om de skulle härröra från 5 imperial pints motorolja, respektive 0,75 imperial pints växellådsolja! Rule Britannia!


2 kommentarer:

  1. Det verkar vara lite vilda västern över annonseringen kan man tycka. En del skriver ut ram- och motornummer andra förväntar sig höga priser utan att ens ange modell, men det torde väl ett telefonsamtal räta ut. Det skulle vara intressant att veta vad de som verkligen sålts gick för.

    Vad är det för kran du satt på Commandon? Ett vettigt upplägg med tändningen, dock passar det inte mig för jag tar bara ut nyckeln i nödfall.

    SvaraRadera
  2. Vilda västern var det,ja! Särskilt dödsbon tycks ha skyhöga förväntningar på ganska ordinära objekt.

    Ventilen är en PEX minikulventil från VVS-affären.

    SvaraRadera