Translate

måndag 11 september 2017

Hasse Alfredsson


Hasse Alfredsson 1931 - 2017

Jag gör ett undantag idag och postar något som inte alls är relaterat till övrigt innehåll på denna simpla blogg. Igår nåddes vi av beskedet att Hasse Alfredsson lämnat oss. Inte oväntat men icke desto mindre sorgligt. En stor humanist och en stor människa. En rolig jäkel men också en person med djup och en svärta jag kan relatera till. 

Som liten påg i Helsingborg fick jag förmånen att träffa Hasse då hans bror jobbade som fritidspedagog på det fritids jag och andra lintottar vistades på efter skolan. Hasse hälsade på och drog några Lindeman för oss och gjorde såklart stor succé. 

Hasse Alfredsson har varit allestädes närvarande hela uppväxten. Störst intryck har kanske filmen "Den enfaldige mördaren" gjort på mig. 

Nå-i-alla-fall, jag skall inte bli långrandig eller sentimental. Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar