Translate

måndag 4 september 2017

Från Glumslövs backar till Brösarps backar


Från Glumslövs backar i nordvästra Skåne, med Ven och Danmark i fonden ner till Brösarps backar i sydöstra Skåne. Lördagen bjöd på en härlig 25-mila tur på Dominatorn i skönt sensommarväder. Målet var, som brukligt första lördagen i september, veteranmarknaden i Degeberga. Brukligt är också att jag alltid kommer fram alldeles för sent till nämnda evenemang. Så också denna gång.


När jag väl kom fram, efter en lång och underbar vilsekörning på Österlens backiga och kurviga småvägar, hade de flesta besökarna redan lämnat marknadsplatsen och nasarna höll på att packa ihop sitt överblivna skrot. Det blev ändå lite trevligt tjat med likasinnade och en lov bland de handlare som fanns kvar.

Efter att ha ätit en bit och tankat drog jag åter mot nordväst. Hemma på ranchen kunde jag konstatera att Dominan skött sig hela färden. Lite svettningar från toppsmörjningen gav hon dock ifrån sig. Får se om det räcker med en smekning med ringnyckeln.


Hon är väldigt rapp och rolig att köra på kurviga småvägar. På större transportsträckor upplever jag henne dock som lite surrig och aningens klen med bottenvridet. Tur att Commandon är på gång!

Och nej, jag köpte inget på marknaden denna gång heller!

2 kommentarer:

  1. Fin motorcykel, min Pappa ska ha haft flera olika Norton när han levde / Michael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fina grejor! Fast jag är ju part i målet...

      Radera