Translate

onsdag 25 juni 2014

Oväder på väg.


Igår grenslade jag Dominan och begav mig söderut. Jag hade tänkt mig till tisdagsträffen i Löddeköpinge mest för att ha ett mål på utflykten. När jag lämnade Kullabygden var det strålande solsken men det dröjde inte länge förrän orosmolnen gjorde mig sällskap. Nu talar jag alltså inte om orosmoln i form av diverse motor-relaterade tillkortakommanden. Man kör ju gudbevars Birminghams finest! Utanför Saxtorp öppnade sig skyarna och blixtar och dunder ackompanjerade det engelska fyrtaktsuniversumets pulser. Att sitta på en järnhäst på slätten när vädermakterna skjuter missiler så det visslar kring öronen är ganska spännande! I nordväst såg det dock ut att vara klarare så jag bestämde mig för att vända hemåt och tog sikte på de ljusblå luckorna i molntäcket för att försöka köra ifrån ovädret. Regnet förföljde mig dock ända till Helsingborg, trots inspirerad körning, så jag hann bli tämligen blöt efter fem mil i regn innan jag rullade in på gårdsplanen hemmavid. Särskilt  irriterande var sprutet från det skärmlösa bakhjulet som mycket effektivt lyckades leta sig in i den springa mellan byxa och jacka som ofelbart uppstår när man ligger halvböjd över en caféracer. Jag var tacksam för framskärmen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar