Translate

söndag 7 juli 2019

Lokala aktiviteter, Billesholm, Magnarp, Viken

Så här års är det träffar av olika slag mest varje dag och det går inte att hinna med allt. (ens om man kör kriminellt fort)


En torsdag i månaden är det veteranfordonsträff i folkparken i Billesholm, några mil öster om Helsingborg. En väldigt gemytligt lokation som brukar locka en hel del gamla hojar. Så även denna torsdag då jag grenslade Dominatorn och körde dit. Det dök bland annat upp en mycket nära släkting till min Dominator.


Cykeln är en 60:a precis som min och har samma 600-motor som jag hade innan jag uppgraderade till nuvarande 650ss-rova. Bränsletanken är likadan som min men alu-oljetanken väcker viss avund.


På söndagen valde jag Commandon och körde norrut till det lilla fiskeläget Magnarpsstrand på Bjärehalvön. Den här träffen är inte så stor men det vackra läget med utsikt mot Kullahalvön och Bjäres kurviga vägar inom räckhåll gör det ändå till en trevlig utflykt.

Några Trajjor, bland andra en fin TR5, och en Norton Inter kunde i alla fall skådas vid hamnen.


AC:n på denna Hudson behövde inte gå på högvarv denna måttligt varma sommardag.


En onsdag i månaden är det hamnträff i Viken, alldeles nästgårds från mina bopålar. Senaste onsdagen kunde man bland annat skåda ett par vackra spaghetti-racers. Jag är väldigt svagt för de gamla Duccarna. Tyvärr verkar väldigt många andra också dela min faiblesse med följd att de blivit ohemult dyra.



För att i någon mån tillfredsställa Italien-vurmen avnjöt jag en pizza på en av restaurangerna i hamnen.

Och lådan på Commandon är för övrigt len som mjukglass...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar