Translate

onsdag 20 februari 2019

A kick in the ...

Jag tog en sväng med Dominatorn i det relativt milda vårvädret och det mesta verkar fungera som det skall med Dunstall-kåpan. Kanske behöver strålkastaren fästas in lite bättre då jag tyckte mig se att det var lite fladdrig stroboskop-varning på ljuset.


Det blev en ganska trevlig tur. Däremot var det mindre trevligt när jag kom hem och upptäckte att jag med mitt ivriga och häftiga vårkickande på något sätt fått kickpedalen att slå i oljetanken.


Mycket märkligt men ganska typiskt. Jag har haft den där oljetanken i 25 år och något liknande har aldrig inträffat. Så bestämmer man sig för att lacka om tanken och vad händer? En stor jäkla bula i plåten! Lacken hade knappt hunnit torka...

Nåja, det gick i alla fall inte hål på tanken och jag har redan dragit på ett första lager spackel. Men jäkligt retligt är det. Jag begriper inte hur kicken kunde slå i tanken på det där viset.


Kanske är det hojens sätt att berätta att det är dags att skaffa en centralt placerad Manx-oljetank?

2 kommentarer:

  1. Både förargligt och obegripligt, kan det ha hänt när du fällde in kicken? Det är väl hyfsat rejäl plåt i oljetankarna.

    Grönt och fint är det i Skåne i alla fall. Här är det några plusgrader och blank-is under en cm vatten på alla skottade ytor. Man rör sig försiktigt.

    Kom just på att bulan även kan vara hojens sätt att berätta att du i alla fall bör vänta till mars månad med premiärturen.

    Det är hur som helst mycket trevligt att se kåpan snyggt monterad på en Norton, den samlade bara damm här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag är glad för kåpan. Räknar dock med en del justeringar innan allt lirar som det är tänkt. Det är förvisso grönt här, eller i alla fall mysigt grön-gult-brunt-grått, (mest brunt) men jag väntar ändå på den där riktiga vårvärmen innan den riktiga utprovningen vidtages.

      Radera