Translate

fredag 23 maj 2014

Engelskt väder.

Imorgon tänkte jag bege mig ner till Malmö för att kolla om det blir fler engelska hojar i år än på fjorårets Rockers v Mods. Väderleksrapporterna prognostiserar möjliga regnskurar under dagen. Det gäller alltså att förbereda sig. En dag som denna med 26, 27 graders värme är som gjord för att fetta in kletstället. Vaxet smälter som, tja... vax i värmen och blir lätt att applicera.


Jag har hört att det finns bättre material nuförtiden. Gore-tex, Cordura, asbest och allt vad de heter. Själv är jag svag för gamla klassiska varumärken och försöker gärna hålla fanan högt för ärevördiga men kanske något obsoleta produkter.

Asbest, det låter ju förresten livsfarligt.

Att tillbringa de sju milen ner till Malmö i sprutet från det skärmlösa framhjulet känns inte som ett angenämt prospekt. I gömmorna fanns en gammal glasfiberskärm som jag kapat ner och lackat med sprayburk. Lite raggartape får dölja de värsta mistorna.


Rena rama touring-maskinen. Jag är beredd.

Klockan 14:00 börjar arrangemanget på Davidshallstorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar