Translate

lördag 7 juli 2018

Rockers vs Mods

Idag var det Rockers vs Mods i Malmö. Precis som i fjor missade jag återigen eventet men denna gång var det i alla fall nära. Det handlade bara om minuter.

I år hade man förlagt starten till Hep Cat Store i Lund, till skillnad mot tidigare år då man startat på Davidshallstorg i Malmö. Lund är verkligen en speciell stad att köra i. Ringvägar, massor av enkelriktade gator, universitet, massor av bussgator, lösspringande studenter, galna cyklister, ett svåröverskådligt medeltida vägnät och ständiga vägarbeten. Nu bygger man tydligen dessutom någon sorts spårvagn också, allt för att försvåra för bilismen. Efter att ha snurrat runt ett antal varv i staden hittade jag slutligen fram till Hep Cat Store. Platsen var dock oroväckande tom men en kille kom snabbt fram till mig och upplyste mig om att gänget givit sig av mot Malmö bara ett par minuter tidigare. Okej, full gas då! Jag drog iväg med framhjulet lättande från asfalten för att bara en halv minut senare infinna mig i en omotiverad återvändsgränd...

Jag gav upp och beslöt mig nu för att ta det lugnt istället, tog sikte mot Öresundskusten och rullade en stund senare in i Malmö.


Jag körde runt lite planlöst i hettan för att se om jag möjligen skulle stöta på några rockers eller mods, men icke! Då jag inte hade med mig min skottsäkra väst tog jag det säkra före det osäkra, lämnade Lilla Chicago och begav mig istället norrut genom ett knastertorrt Skåne.

Det blev ändå en fin dagsutflykt i flödande solsken, trots planlösa irrfärder och Commandon missade inte en takt. Jag gör antagligen ett nytt försök nästa år igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar