Translate

måndag 18 juni 2018

Från kust till kust till kust igen

Söndag i sadeln. 25-30 mil i sadeln på en gammal Commando. Så kan man också spendera en söndagseftermiddag om man vill. Och det vill man ju!



Det var dags för det årliga eventet "Ljuva 50-tal" hos föreningen Skånska Järnvägar i Brösarp på Österlen. Värmeböljan och torkan som hållit i sig halvannan månad har nu bytts ut mot mer normalt skånskt sommarväder med temperaturer kring tjugograders-strecket.

Jag och hustrun låg och drog oss i sänghalmen och frukosten avnjöts därefter utomhus i lugn och ro. Således blev jag, vanan trogen, sen till nämnda arrangemang. Nåväl, efter lunch lämnade jag i alla fall nordvästra Skåne och satte fart mot sydöst. Jag lyckades faktiskt hitta några hittills outforskade vägsträckor i Skånes böljande inre landskap så jag var inte framme i Brösarp förrän strax innan klockan 14.


Platsen kändes i det närmaste övergiven men jag fick i alla fall se en Velocette och en TriBsa lämna stationsområdet. Jag köpte två korvar av den ambulerande korvförsäljaren som utlovade "2% kött, resten korv".


Det blev en rask bensträckare och inspektion av lokstallet innan jag kickade igång Commandon igen och begav mig ut på Österlens vindlande småvägar.


Hemfärden gick i ett sträck och Commandon skötte sig klanderfritt. Jag är nöjd med min dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar