Translate

onsdag 6 juni 2018

Högsommarvärmen fortsätter

En och en halv månad nu... Högsommarvärme och idel solsken. Jag kan inte påstå att jag misstycker. Köra hoj på dagarna, bada och grilla och dricka bier och rödvin på kvällarna. Det gör verkligen gott för själen! Det blir mest Commandon jag kör med; den är bara så jävla rolig att köra!

Vanan trogen har jag filmat lite, både längs med vägen och på diverse träffar i nordvästra Skåne. Bland annat från folkparken i Billesholm. En trevlig veteranträff i skön miljö som avhålls en torsdag i månaden. Där brukar man kunna se en hel del intressanta gamla järn.

Under sommarhalvåret är det träff varje tisdag för motorintresserade på ett dammigt fält utanför Löddeköpinge. Tydligen en av de större sammankomsterna i södra Sverige om man får tro olika sagesmän. Mest bilar och moderna glidar-hojar men en liten hörna med gamla hojar finns också.

Jag gjorde också lite egen musik till filmen. Jag skall också fixa den där varvräknardrivningen! Det blir nog vilken dag som helst... Kanske.


2 kommentarer:

  1. Härligt, bra filmat, bra musik!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar! Även om man huvudsakligen skriver och fotar för sitt eget höga nöjes skull är det alltid trevligt med feedback.

      Radera