Translate

tisdag 5 juli 2016

Läckage och lack


Jaha, nu höll min fusklagade aluminiumtank inte längre. Bensinen letar sig så sakteliga ut genom både svetsfogar och kemisk metall. Det blir till att hitta någon som kan svetsa om botten på tanken. Det behövs kanske lite kraftigare gods och/eller förstärkningar i botten för att stå emot vibbarna.

Vad göra så länge? Jo, jag plockade fram min gamla glasfibertank. Än så länge har den inte lösts upp av dagens räliga bränsle. Det är väl dock bara en tidsfråga innan den äts upp av soppan och så sakteliga rinner ner i förgasaren. Av det skälet tycker jag inte det är värt att lägga för mycket krut på den. Då den röda lacken blivit både skavd och nött, den har ju faktiskt bland annat varit med om en dikesinspektion, beslöt jag mig för att lacka den i traditionellt Norton-silver. Vanliga simpla Biltema-sprayburkar och tape från samma firma höll kostnaderna i schack. Jag tänkte först handmåla loggorna men föll till föga och beställde ett par stickers från BAS-motor. Tyvärr började Biltema-tapen röra på sig under klarlacken. Jag var väl, som vanligt, lite ivrig och lät inte färgen torka tillräckligt. Nåja, på lite avstånd ser det väl ok ut... om det är mörkt ute och man har ett smärre synfel. Bilderna bär syn för sägen.


Nåja, plast-tanken får sitta på tills jag fått lagat aluminiumtanken. Det är ju trots allt ingen jäkla utställningscykel man har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar