Translate

fredag 10 juli 2015

Commando-semester.



Vad gör man en regnig, ledig dag utan särskilda planer? Tja, jag tillbringade i alla fall dagen med att sitta i garaget, lyssna på musik, dricka kaffe och tillverka en ny framskärm till Commandon. Den blev varken vackrast eller bäst men jag gjorde den i alla fall själv. Och det kan ju kanske ha någon form av egenvärde.

Vad gör man då följande dag som visade sig vara en ledig, solig men väldigt blåsig dag utan särskilda planer. Jag tyckte att det kunde passa att ta skärmen på en provtur. Jag hamnade bland annat på playan som var folktom med undantag av några vindsurfare eller kitesurfare eller vad det heter nuförtiden, som passade på att utnyttja den hårda blåsten till något roligt.


Det var faktiskt första turen med Commandon för i år, tro det eller ej. Han ryker fortfarande på högersidan och har således inte lagat sig själv den sistlidna vintern heller. Det är svårt att få tiden att räcka till för allt som pockar på uppmärksamhet men nu måste jag bara ta mig i kragen och lyfta toppen och fixa de där ventilstyrningarna! Commandon är ju så jäkla kul att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar