Translate

måndag 15 september 2014

Shit happens!



En dramatisk ögonblicksbild från Isle of Man. Antagligen  tagen i Ramsey på norra delen av ön någon gång på 1960-talet. På papperskorgen kan man läsa "Keep Ramsey Tidy". En TT-åkare gör en rejäl mölla, som vi säger på skånska, och landar på vurpollonet. Motorcykeln har försvunnit i tangentens riktning och är redan ur bild.

På trottoaren har en race-funktionär lämnat sin hoj. "M" står för Marshall. Hojen är en Triumph, kanske en Thruxton. Jag är ju ingen Triumph-expert men jag har för mig att de där långa dämparna, lite fult upphängda i sina stag, satt på just Triumph Thruxton.

En man med armbindel skyndar till undsättning. Kanske är det funktionären som lämnat sin Trajja? En dam gapar chockad i dörröppningen och allra längst till höger står... Ja, hur har jag hamnat i Ramsey? Ytterst anakronistiskt med tanke på att jag knappt var född när bilden togs.

Här kan man förresten se filmmaterial från TT-loppet 1969.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar