Translate

onsdag 6 augusti 2014

Så skall det se ut!


Häromdagen fick jag besök av Mats från Helsingborg. Han kom på sin utsökta Dominator 500:a café-racer. En välanvänd och sedan länge utsorterad hoj med alla rätta delar på rätt plats: Wideline-ram, Tickle-kronor, alu Manx-tank, äkta Manx oljetank et cetera, et cetera. Just så här skall en Manx- alike se ut! Det är i alla fall intrycket man får när man kommer nära cykeln. Maskinen både ser och känns rätt ut. Den är så mycket mer än bara en hög hopplockade delar. Dessutom är det en hoj som använts flitigt under många år.

Jag såg den här hojen stå parkerad i Helsingborg en gång i början av 1990-talet. Redan då gjorde den avtryck på mig, minns jag. Såhär i efterhand kan jag nog konstatera att de synintrycken hade stark påverkan på vilken riktning mitt mc-intresse sedan skulle komma att ta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar