Eldragningen är en annan detalj jag skall ägna lite omsorg. Mitt hempulade elsystem har fungerat klanderfritt men när jag fick på Dunstallkåpan uppstod ett irritationsmoment. Det gamla lamphuset var något av en knutpunkt för sladdarna men med den mindre strålkastaren i kåpan fanns inte längre det utrymmet tillgängligt. Resultatet blev en extremt irriterande härva av kablar i kåpan istället. Jag är inte pedant men åsynen av det där råttboet har retat mig varenda gång jag är ute och kör med Dominan.
Jag tänkte faktiskt sätta på mina gamla Amaler igen. Jag köpte ju ett Mikuni-kit i ett svagt ögonblick. Mikunin har förvisso fungerat utan problem; hojen startar i princip alltid på första och tomgången är jämn och fin. Men...det känns ändå inte rätt på något sätt. Det skall ju vara dubbla förknasare på en sportig twin och det där krokiga insuget till Mikunin ser allt annat än sportigt ut. Nya nålar och munstycken till Concentricarna är beställda.
Jag vill ju ha en ny aluminiumtank på bygget, helst en Lyta kortbanetank. Tyvärr råder köpstopp för dylika utsvävningar men den står på önskelistan. Samma gäller för en Manx-oljetank. Möjligen skulle man kunna tillverka en oljetank i glasfiber? Det är ju inte så komplicerade former.
Frambromsen... Visserligen är det en 60 år gammal veteranhoj vi talar om men frambromsen måste bara vara tillfredsställande. Norton-trumman är inte riktigt där just nu. Hade jag varit stadd i kassa hade jag bara klickat hem en fet trumma, kanske en sådan här: https://www.jl-exhausts.com/ceriani-230mm-4ls-front-brake-alu-1998-p.asp eller kanske en sådan här när byxorna ändå är nere: https://www.jl-exhausts.com/yamaha-tdtrtz-4ls-260mm-front-brake-polished-1829-p.asp Skivor vill jag inte ha på en gammal 50-60tals café. Det skall inte behövas heller.
Ja, det var väl ungefär så planerna ser ut. Jag kanske tillverkar en innertranskåpa av något slag och en del annat smått och gott dyker säkert upp. Jag skall dreva upp ytterligare en kugg på växellådan. Ett nytt drev ligger redan på hyllan och väntar. Ett nytt bakdäck skall såklart på, de något provisoriska kåpfästena skall svetsas och så vidare. Man blir säkert inte sysslolös denna vinter heller...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar