Translate

tisdag 2 augusti 2016

Triton


Triton? Nja, inte riktigt. Testade bara att hänga på produktionsracer-tanken och en Manx-dyna på Bonnien. Tänk därefter dit en kortad bakram, bakåtsvepta pipor, rear sets, clip-on, andra dämpare, rensat under sadeln och möjligen en toppkåpa. Norton-tanken passade riktigt bra över Trajjans rambalk. Ett par fästen behöver svetsas dit i framkant bara.

Ibland blir man ju sugen på att bygga sig en specialare baserad på en Featherbed och någon trevlig och pålitlig rova. En Hinckley Bonneville-motor kan kanske kännas som ett logiskt val. Det går att klämma in den i en Featherbed men det låter sig dock tydligen inte göras helt utan vissa besvär. Om man exempelvis vill kunna komma åt kammarna utan att behöva plocka ur hela motorn måste man kapa de övre ramrören på Featherbeden och göra dem avtagbara med någon form av bultarrangemang.

Kanske bättre då att bygga på en nyare Bonneville? Eller kanske rent av en Thruxton som ju redan har bakåtflyttat, clip-on, hyfsade fälgar och ytterligare några kusar.

Vem vet, endera dagen står man där med vinkelkapen och svetsen...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar