Translate

tisdag 1 juli 2014

Nytt försök.

Idag gjorde jag ett nytt försök att bege mig till Tisdagsträffen i Löddeköpinge. Perfekt hojväder med strax över tjugo grader och ett skånskt landskap som visade sig från sin allra bästa sida gjorde de fem milen ner till Lödde till en ren njutning.


Väl framme rullade jag och Dominan in i fållan där de andra veteranarna stod. Det fanns ytterligare två Norton på plats, en 850 Interstate och så denna Atlas i ett beundransvärt skick. Den svettades olja både här och där och sadeln var pragmatiskt hoplappad med silvertape.


Gött att se en välanvänd hoj som inte skäms för sina femtio år!

Slog en lov bland bilarna också innan jag drog hemåt igen. Skall man någon gång bli överkörd vill jag bli det av en Cadillac 47:a.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar