Translate

fredag 15 juli 2016

Tanklack

Den blå bränsletanken på Bonnevillen har också fått ny lack. Mitt på tanken hade någon på fabriken i Hinckley kletat på ett sådant där fult klistermärke med fåniga förmaningar och symboler. Jag gillar inte fula klistermärken och jag gillar onödiga och förnumstiga förmaningar ännu mindre. Jag försökte alltså ta bort den där fula dekalen det första jag gjorde när vi skaffade hojen. Detta bör man nog göra direkt när hojen är ny och inte när den stått två år i ett fuktigt garage i Göteborg. (Som den hade gjort när vi köpte den.) Följden blev således såklart att en bit av lacken följde med. När jag sedan hängde på sidvagnen passade den blå lacken inte heller alls ihop med den svart/röda vagnen.

Sagt och gjort; nu hade jag gått och retat mig länge nog. Ny färg på tanken, således!


Billiga sketna sprayburkar och stripes från Feltema fick det bli. Jag satte dit ett par knägummi från '68:ans Bonneville också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar