Translate

lördag 19 september 2015

Tank på plats


Det indiska "hantverket" är provkört. De medföljande bensinkranarna visade sig vara lika värdelösa som jag tyckte de såg ut; den ena kranen läckte och den andra kranen försökte å andra sidan kompensera denna inkontinens genom ett väldigt dåligt flöde. Båda två åkte i soptunnan. Istället satte jag på kranarna jag hade på produktionsracertanken. Det vänstra hålet i Roadstertanken var dessutom så snett gängat att kranen tog i insuget. Precision och kvalitetskontroll verkar inte vara de ledord man använder allra mest frekvent hos de indiska pågarna...

Nu var jag ju medveten om ungefär vad jag köpte och också medveten om hur svårt det är att hitta en orginalståltank och vad dessa brukar betinga för priser när de väl finns till salu. Rostar min indiska kvalitetstank inte upp inom den närmaste tioårsperioden känner jag mig ganska nöjd, trots allt.

Det blev en ny soffa till hojen också. Den beställdes från BAS-motor tillsammans med en del andra småprylar. BAS är en pålitlig leverantör som verkar ha det mesta hemma och dessutom packar och skickar din order samma dag som du lägger den. Ganska fantastiskt egentligen att man kan få hem allt till en 40-50 år gammal hoj på bara en dag.

En ny framskärm finns också i garaget.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar