Translate

onsdag 12 augusti 2015

Mer Manx!


Analogt med förra inlägget måste jag ju helt enkelt transformera Dommien till något råare och mer Manx-likt. En gammal Manx fly-screen skruvades på hojen. Transkåpan, kedjeskyddet, oljetanken och framskärmen lackade jag svarta. Genast blev hon lite mindre flashig. Jag skulle så klart inte ha något emot en central oljetank men att lägga över 5000 riksdaler på en slik tingest i alu är definitivt ett belopp som ligger långt över mitt habegär. Kanske jag skulle prova att slöjda till en tank i glasfiber? Det är ju trots allt ganska enkla former.

Bakskärmen bör väl också lackas svart, antar jag? Något jag definitivt skall göra är att gå upp en kugg eller två på växellådsdrevet för att få ner varvet lite. Hojen är ganska surrig. I övrigt går hon fint och har glädjande nog också börjat dra lite mindre olja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar