Translate

torsdag 12 november 2020

Transmission

 Transmissionskåpan passade perfekt! Ibland blir man förvånad trots att man försöker jobba efter den gamla devisen "mät två gånger, kapa en gång".


Tiotusenkronorsfrågan är då vilken finish som skall väljas. Polerad alu? Matt alu? Lackad svart? I så fall matt, halvblank eller helblank?

Poleringen gick bort eftersom det är ett helsike att hålla efter på ett så utsatt ställe. Till slut valde jag att lacka kåpan. Det blev svart högblank färg, mest eftersom det var vad jag hade hemma. Enda problemet med det valet är att det får resten av hojen att se skabbig ut. Jaha, bara att plocka ner den då och måla ramen...




2 kommentarer:

  1. Du kommer inte att ha två fästen för transen? Jag menar, med ett fäste om den börjar lossna så är chansen ganska stor att den blir illa skadad? Det skulle vara synd på ett sånt snyggt jobb.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå! Kåpan har ett fäste undertill också som sitter i motorplåtsbulten. Jag förvånade mig själv med att tänka till ordentligt innan och ritade in fästet på plåten innan jag sågade och vek ihop det hela.

      Radera